Powered By Blogger

duminică, 21 septembrie 2014

SPECTACOL DE EXCEPȚIE MARCA TUDOR GHEORGHE


SPECTACOL DE EXCEPȚIE MARCA TUDOR GHEORGHE, ALĂTURI DE ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO ȘI VOCILE DE AUR ALE CORULUI NAȚIONAL DE CAMERĂ ”MADRIGAL”

            Cu certitudine cea mai de succes serie de spectacole iubite de publicul român din ultimii ani este seria ”Anotimpurilor poeziei românești” a Maestrului Tudor Gheorghe.
            Și dacă fiecare anotimp a fost celebrat alături de mii și mii de spectatori din toată țara în toți acești ani a venit vremea să putem sărbători toate cele patru anotimpuri, printr-un regal unic oferit de Maestrul Tudor Gheorghe publicului spectator.
            Mai adăugați acestui super spectacol doua branduri de țară: extraordinara Orchestră Națională Radio și vocile de aur ale Corului Național de Cameră ”Madrigal” și veți avea cu siguranță imaginea de ansamblu a unui proiect unic, atât prin anvergura sa temporală, în creația maestrului Tudor Gheorghe, cât și prin ineditul acestei sinteze a Anotimpurilor, într-un singur concept cu o producție pe măsură, în care dirijorul Marius Hristescu a adaptat cele mai frumoase partituri acestui proiect.
            Concertul ”Anotimpurile Mele” va avea loc joi, 9 octombrie 2014, de la ora 19:00, la Sala Palatului din București, iar biletele s-au pus deja în vânzare prin rețeaua Eventim.
            ”De fiecare dată când îl ascult - și asta se întâmplă des – Tudor Gheorghe îmi confirmă bănuiala că poezia românească – populară și cultă – poate mișca munții. (...) Problema mea inhalând prin toți porii melodia ființei sale, este cum să-mi stăpânesc o lacrimă de dragoste, admirație și mândrie că poate exista acest fenomen pe care, vorba lui Grigore Vieru, îmi e mai ușor să-l pup.”  spunea  Marin Sorescu despre fenomenul Tudor Gheorghe.

Tudor Gheorghe despre spectacol:
            ”Prin varietatea tematică, prin perfecțiunea stilistică, prin frumusețea exprimării atâtor sentimente umane, poezia românească n-are nevoie de artificii spre a fi pusă în valoare în toată splendoarea ei. Dar într-o vreme când e citită din ce în ce mai puțin, m-am gândit că n-ar strica s-o îmbrac într-o haină de gală și s-o ofer spre admirație la cât mai mulți degustători de frumos. Așa au apărut pe rând cele patru anotimpuri ale poeziei românești cântate în acompaniamentul unei orchestre simfonice și a unui cor academic. Fiecare ”anotimp” având cum e și normal, ritmul și culoarea lui. În fiecare spectacol, fie Primăvara, fie Toamna, Vara sau Iarna, sunt presărate bijuterii poetice sau muzicale.
            Când m-am hotărât să fac acest spectacol – ”Anotimpurile mele” – nu m-am gândit decât ce poeme voi nedreptăți, lipsindu-le de întâlnirea cu publicul care le-a îndrăgit deja în reprezentațiile cu fiecare anotimp.
            Voi primi mustrări din partea multor prieteni care vor fi mâhniți că n-am cântat cutare sau cutare poezie. Vor avea dreptate, dar ce pot face? Credeți-mă că-mi va fi greu să aleg. Fiți siguri că voi încerca să vă mulțumesc pe toți. Dar...vorba lui Caragiale: ”Ce păcat, că nu se poate cu de toate!”



12 comentarii:

  1. Cu siguranta va fi un spectacol de succes! Un mare maestru in muzica romaneasca!
    Va doresc o duminica placuta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu siguranta Gabriela, iti voi spune dupa, eu voi fi la acest spectacol ca de altfel la toate spectacolele maestrului!

      Ștergere
  2. UN MARE ARTIST, DA! FELICITARI PENTRU POSTARE!

    RăspundețiȘtergere
  3. SUPERB! PACAT CA NU ARE SPECTACOL SI LA NOI LA CLUJ!

    RăspundețiȘtergere
  4. Deosebit este acest artist al neamului romanesc!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ne pare rau ca doar in capitala se pote vedea spectacolul! SUPERB E TUDOR GHEORGHE!

    RăspundețiȘtergere
  6. L-am admirat si il admiram pe maestrul Tudor Gheorghe!

    RăspundețiȘtergere