Powered By Blogger

duminică, 12 august 2018

DISPARIŢIE, de Rodica Elena Lupu, din volumul "Eseuri lirice"




Un animal drăgălaş
poate să nu însemne nimic
pentru tine
şi să însemne un univers
pentru mine.
Simt în ochi lacrimi,
ţîşnind calde, sărate.
Dispariţie?
Un cuvânt crud;
simt o strîngere de inimă
ca şi cum
tot ce e solid,
material,
în existenţa reală,
şi-ar da deodată duhul
cu un suspin uşor
şi s-ar prăvăli
ca un fruct mâncat de viermi.
Mă gândesc la codiţa ei,
la mieunatul vibrînd de emoţie,
cînd mă întorceam acasă,
la cum sărea la mine în braţe.
Toate acestea nu pier,
nu poate fi vorba
de o dispariţie
lipsită de orice sens.
Mă opresc lângă petuniile albe,
în prezenţa lor mă simt înălţată
deasupra durerii,
către o lume
care nu cunoaşte durere.
Mă aplec deasupra florilor
şi trag în piept
aburul de parfum nostalgic,
pînă când mă simţit una cu ele,
suflet în suflet,
simţire în simţire,
pînă nu rămâne nimic
decît aburul.
Privesc din nou în jos
şi-mi plimb degetele
pe o floare albă
cu petale catifelate.
Micuţa Lady,
albă cu negru,
scheunând uşor,
înspăimîntată,
în timp ce se topeşte
pentru totdeauna în tăcere.
Micuţa mea Lady,
albă cu negru,
o să-mi lipsească atât de mult!

din volumul "Eseuri lirice"
de Rodica elena Lupu
 edi8tura aNAMAROL, 2018

12 comentarii:

  1. Olá, a partir do momento que adoptamos o animal, ele passa a fazer parte da família, eles tem sentimento por nós, temos a obrigação de os tratar com carinho, é o que faço, um dia que desapareça, fica a dor.
    Feliz semana,
    AG

    RăspundețiȘtergere
  2. Un univers de iubire...asta e tot ce conteaza!

    RăspundețiȘtergere
  3. E greu, trist cand te desparti de un animalut care a trait alaturi de tine ani multi! Cu pretuire!

    RăspundețiȘtergere
  4. Asa este, e trist cand dispare un animalut care a trait alaturi de tine ani multi.

    RăspundețiȘtergere