Powered By Blogger

vineri, 24 august 2018

C’EST LA VIE - SCARA CU FLORI - ARBITRAJ - de Rodica Elena Lupu


http://confluente.org/rodica_elena_lupu_1535122074.html
C’EST LA VIE  
  
Dacă te-mpiedică ceva  
Ca martor ai copilării  
Şi zici în glumă, c’est la vie!  
  
Dar habar n-ai ce-ascunde ea  
De-ai cerceta şi te-ai căzni  
Să ştii, a fi sau a nu fi.   
De-abia atunci ai constata  
Ce-i... c’est la vie.   
  
Cum moartea râde-ntr-o oglindă  
De ale vieţii parodii  
Ne obsedează... c’est la vie  
Ca un refren ce se perindă   
Din cioburi roz-liliachii  
Albastre, galbene şi gri  
Un cânt ce viaţa o colindă,  
Intreagă, cu un c’est la vie!  
  
SCARA CU FLORI  
  
Urcăm cu inima uşoară  
Cu-n trup care-a crescut treptat  
Purtând în spate trista scară  
A tot ce-a fost şi am uitat.  
  
Ne avântăm pe calea înaltă  
Purtând doar clorofila-n gând   
Şi-apoi cu floarea laolaltă  
Ne pomenim visând, cântând.  
  
Iar când se-aprind din noapte zorii  
Şi nu mai ştim ciopli lumina  
Alunecăm pe scara florii  
Luând în braţe rădăcina.  
  
ARBITRAJ  
  
Eu visez…  
  
Eu am curaj…  
  
De mult nu mai fac bilanţuri…  
  
Chem iubirea-n arbitraj  
să mă apere de lanţuri.  
  
Vrei să mi le pui pe mâini?  
  
Moarte, poţi să mai amâni!  
  
Să nu-mi fie mult prea grele  
Când te-mbrăţişez cu ele...  
  
O bijuterie  
Cu ani în urmă ne-a bucurat lectura unui roman semnat de doamna Rodica Elena Lupu – un nume nou, înviorător în literele române. Recent, aceeași colegă publică în revista “Acasă” – condusă de poetul Ion Brad – un admirabil grupaj liric, în care harul autoarei ni se relevă consistent și luminos. Voi cita, în întregime, doar bijuteria care se cheamă “Scara cu flori”  
Urcăm cu inima uşoară  
Cu-n trup care-a crescut treptat  
Purtând în spate trista scară  
A tot ce-a fost şi am uitat.  
  
Ne avântăm pe calea înaltă  
Purtând doar clorofila-n gând   
Şi-apoi cu floarea laolaltă  
Ne pomenim visând, cântând.  
  
Iar când se-aprind din noapte zorii  
Şi nu mai ştim ciopli lumina  
Alunecăm pe scara florii  
Luând în braţe rădăcina.  
Ce simțire curată, ce înțelegere simplă dar deplină a destinului în devenire și rod, și ce resemnare demnă, îmbogățind taina ființei, rădăcinile de spirit care ne continuă.  
Da, poezie ce ține de excelență.  
Radu Cârneci  
Decembrie 2016  
  
Din volumul ROCHIA DE TAFTA  
de Rodica Elena Lupu  
Eeditura ANAMAROL, 2016 

14 comentarii: