Powered By Blogger

sâmbătă, 13 martie 2021

NICOLAE DABIJA - Dormi în pace suflet bun!

Născut la 15 iulie 1948, în comuna Codreni, de lângă Căinarii lui Alexe Mateevici, cântăreţul „Limbii Noastre”. Este absolvent al Facultăţii de Litere a Universităţii de Stat din Moldova.

Redactor-şef revista „Literatura şi Arta” a Uniunii Scriitorilor din Republica Moldova. Preşedinte al Forului Democrat al Românilor din Republica Moldova. Membru de Onoare al Academiei Române; membru-corespondent al Academiei de Ştiinţe din Republica Moldova. Prezent în antologiile ANAMAROL de poezie „Simbioze lirice”, „Carmen”, “Metamorfoză“; de proză  Scripta manent” şi „Verba volant, scripta manent”, 2015-2020, editor / coordonator Rodica Elena Lupu.

 

MI-E TEAMĂ DE O CARTE

 

Mi-i teamă de o carte (o văd ades şi-n vis)

pe care aş deschide-o-nfrigurat

şi-n paginile ei aş da de-odat...

de toate versurile pe care incă nu le-am scris.

 

Parcă mă văd citind - în acea carte

doar pân' la mijloc orice poezie,

ştiind ce-i scris, de-odată, mai departe,

cum dintr-un rând poemu-ntreg învie.

 

Şi ochii-ar luneca, pustii de gânduri -

ca peste un destin ce se amână -

peste acele, dragi şi sfinte, rânduri,

precum transcrise de-o străină mână.

 

Nescrise foi se vor sălbătici-n sertare;

şi în amurguri vechi, cu iz amar, -

eu cartea ceea-aş răsfoi-o, arare;

ca pe-osânditul, propriul meu dosar.

Nicolae Dabija și Rodica Elena Lupu 
Pojorâta, octombrie 2009
Nicolae Dabija și Rodica Elena Lupu
Pojorâta, aniversarea a 10 ani de la apariția
la Detroit S.U.A.,a ziarului românesc
Curentul Internațional
aniversare organizată de directorul ziarului
Ștefan Străjeri și primarul Bogdan Codreanu
Spectacol, Pojorâta, octombrie 2009
Nicolae Dabija și Rodica Elena Lupu
 2015 - Lansare de carte, București
TVR2, octombrie 2018
Maricica Puică, Rodica Elena Lupu, Nicolae Dabija, Ianna Novac




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu