Powered By Blogger

vineri, 29 mai 2020

Rodica Elena Lupu - Shanghai și Beijing - Restaurant chinezesc - Rața Peking













Am fost de trei ori în China, București-Kiev-Moscova-Beijing, cu trenul și de două ori cu avionul: București-Paris-Shanghai și București-Helsinki-Beijing.
Eu cât am stat în China am mâncat numai compot de mandarine, pepene verde și galben, fructe, ficat prăjit, orez fert și porumb, iar la restaurant unde era rață am mâncat Rața Peking. 
Acesta este felul de mâncare cel mai faimos din Beijing, rețeta provine, de fapt, din Nanjing, un oraș aflat la sute de kilometri la sud de Beijing. Rațele albe sunt crescute în aer liber timp de 45 de zile și apoi sunt îngrășate timp de două sau trei săptămâni. După sacrificare, animalul este curățat apoi este umflat cu o pompă, astfel încât pielea să se desprindă de stratul de grăsime de dedesubt. Acest lucru permite grăsimii să se topească în timpul coacerii și împiedică umezirea pielii. Rața e apoi spălată cu apă fierbinte, lăsată la uscat, unsă cu sirop de maltoză și pusă din nou la uscat, până când pielea raței pare uscată și începe să capete textura hârtiei de copt. Apoi, la final, rața e friptă într-un „cuptor suspendat”, la o temperatură de 200°C.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu